- Ota yhteyttä
- info@netticket.fi
- 0600 399 4991 €/min + pvm/mpmma-pe klo 9-21, la-su klo 13-21
- Oy NetTicket Finland AbHarstadinkatu 465350 VaasaY-tunnus 1028658-3
NetTicket Live - Usein kysyttyä
Minulla on älytv, Chromecast tai AppleTV
Avaa älytv:n Internet-selaimella https://live.netticket.fi internetsivu ja syötä katseluoikeutesi koodi (ruudulta, lipusta tai sähköpostista) ja paina Katso-painiketta. NetTicket Live käyttää HTML-tekniikka ja toimii useimmissa älytelevisioiden javascriptiä tukevisissa selaimissa. Mikäli se ei toimi sinun televisiossa niin suosittelemme päivittämään älytelevisiosi selaimen.
Chromecastia voit hyödyntää avaamalla tietokoneella Google Chrome -selaimessa sivun https://live.netticket.fi ja syöttämällä koodin lipusta tai sähköpostista ja painamalla Katso-painiketta. Tämän jälkeen valitset Chromen "kolme pistettä" -valikosta Cast ja mille laitteelle haluat "peilata" tiedot. Vastaava toimii myös Firefox-ja Safari selaimella. Chromecastin käyttö apple-laitteilla ei onnistu ilman kolmannen osapuolen sovelluksia.
Apple matkapuhelimilla tai tablet-laitteilla voit valita näytön peilauksen Apple TV:lle tai Apple AirPlay yhteensopiville televisioille.
Android matkapuhelimet ja Windows-tietokoneet tukevat suoraan näytön peilausta ja langatonta näyttöä Miracast-yhteensopivilla älytelevisioilla. Katso lisätietoja puhelimesi käyttöohjeesta.
Kannettavat tietokoneet voidaan yhdistää HDMI-kaapelilla suoraan televisioon. Matkapuhelimille ja tablet-laitteille löytyy USB - HDMI tai Lighting - HDMI -adaptereita yleisimmistä matkapuhelintarvitteita myyvistä liikkeistä.
Katso televisiosi ohjekirjasta lisätietoja tai keskustele asiasta oman IT-yhteyshenkilösi kanssa.
Haluaisin testata toimiiko NetTicket Live minun laitteessani
Painamalla alla olevaa linkkiä siirryt katselemaan Seinäjoen Taidehalliin asennetun NetTicketin kulunvalvonnan esittelyvideota.
https://live.netticket.fi/watch/L3ZpZGVvcy80NDc1MjcxODM=
Mikäli tuo näkyy ja toimii laitteellasi niin voit käyttää NetTicket Live palvelua videoiden ja suoratoistojen katseluun.
Mitään ei tapahdu / Video ei käynnisty
Video tai suoratoisto käynnistyy vasta kun painat ruudun vasemmassa alareunassa tai ruudun keskellä olevaa nk. "Play" -painiketta tai katseluruudun alapuolella olevaa Käynnistä video-painiketta.Ääni puuttuu
Suoratoiston käynnistyessä niin oletuksena ääni on pois päältä ja ruudun yläreunassa on "Click to Unmute" -painike jota painamalla äänet saadaan "päälle".Tarkista myös tietokoneen ääniasetuksista että äänenvoimakkuus on riittävällä tasolla ja että sinulla on oikea äänilähde valittuna.
Tallenteessa tai striimissä on huono laatu tai se pätkii
Tarkista, että internet-yhteytesi on kunnossa, sillä videoiden ja suoratoistojen katselu vaatii hyvää internet-yhteyttä. Mobiililaitteilla voi esiintyä pätkimistä.Voit testivideolla https://live.netticket.fi/watch/L3ZpZGVvcy80NDc1MjcxODM= tarkistaa etukäteen tai ongelmatilanteissa, että kaikki on kunnossa koskien NetTicketin palvelua.
Suoratoistoissa tapahtumanjärjestäjä tai hänen alihankkijansa vastaa video- ja äänituotannosta ja sen laadusta. NetTicket ei voi parantaa tai huonontaa tuota millään keinolla.
Kaikki palaute on ohjattava tapahtumanjärjestäjälle. Mikäli tarvitset tapahtumanjärjestäjän yhteystietoja niin lähetä tätä koskeva tietopyyntö sähköpostitse info@netticket.fi osoitteeseen.
Ruudussa pyörii ”rengas” eikä mitään tapahdu
Mediasoitin käynnistyy tai kerää puskuriin materiaalia. Usein auttaa jos painaa ”pysäytys”-painiketta ja käynnistää uudestaan muutaman sekunnin kuluttua.Jos ongelma kestään kauan tai esiintyy usein niin tuo on merkki siitä että puskurissa oleva materiaali on loppunut esim. huonon internetyhteyden takia. Vimeo puskuroi noin 15 sekuntia videomateriaalia katkoksien vähentämiseksi mutta mikäli puskuri tyhjenee eikä uutta yhteyttä saada niin ”ruudussa pyörii” kunnes lisää materiaalia saadaan käyttöön.
Mistä voin ostaa koodeja
Verkkokaupassa www.netticket.fi on myynnissä joko lippuja suoratoistotapahtumiin tai tuotteita (koodeja) video- tai suoratoistotuotteisiin.Etsi sopivalla hakusanalla tapahtumaa tai valitse tapahtumanjärjestäjä ja oikea tapahtuma/tuote.
Ajankohtaiset Livestriimit ja videot
Olen maksanut mutta en ole saanut koodia
Olemme onnistuneen veloituksen yhteydessä näyttäneet koodin ja katselulinkin ruudulla sekä toimittaneet sähköpostin, josta löytyy sekä tekstiosasta 10 merkkinen koodi että PDF-liitteestä lippu jossa on 10 koodi. Tarkista myös roskapostikansio!Jos et löydä sitä, niin ilmoita info@netticket.fi osoitteeseen asiasta eli minkä lipun tai tuotteen olet ostanut sekä puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi niin lähetämme koodisi uudestaan.
Minulla on koodi mutten tiedä mitä tehdä.
Siirry sivulle https://live.netticket.fi ja syötä 10 merkkinen koodisi ruudun keskiosassa olevaan Lipun koodi-kenttään ja paina lopuksi Katso-painiketta. Mikäli koodi on toimiva niin ruudun yläosaan käynnistyy ostamasi tallenne tai live-tapahtuma.Olen saanut koodin mutta se ei toimi
Tarkista että olet syöttänyt 10 merkkiä (varminta on kopioida PDF-liitteen koodi ja liittää se koodi-kenttään).Mikäli syötit sen itse niin tarkista ettei 1 ja l -kirjain tai 0 ja O kirjain ole mennyt sekaisin.
Olen saanut koodin mutta sillä käynnistyy väärä video tai suoratoisto
Lähetä tieto tästä sähköpostitse info@netticket.fi osoitteeseen eli mihin ostit sekä yhteystietosi niin tarkistamme tai korjaamme asian.Ruudulle tulee ilmoitus "Antamasi lippukoodi on käytössä toisella laitteella. Käyttöoikeussyistä videota voi toistaa samalla lippukoodilla vain yhdellä laitteella kerrallaan."
Olet syöttänyt saman koodin uudestaan toisella laitteella jolloin koodin katseluoikeus siirtyy eli toimii vain viimeisimmässä laitteessa ja kaikki muut laitteet jossa koodi on käytössä antavat yllä olevan ilmoituksen.Sammuta käytössä olevat selainistunnot kaikilla laitteilla ja käynnistä katselu uudestaan niin asia yleensä korjautuu.
Ruudulle tulee ilmoitus "Videon katseluoikeus on päättynyt tai se on poistettu NetTicket Live -palvelusta"
Koodiin liitetyn videon tai suoratoiston katseluaika on päättynyt.Yleensä suoratoistot ovat myynnissä ja katsottavissa 7 päivää tapahtuman jälkeen. Mikäli videoon on liitetty vuorokauden katseluoikeus niin videon ensikatselusta on kulunut yli 24 tuntia eikä koodi sen jälkeen toimi.
En haluakaan koodia tai olen tyytymätön ostokseeni
Tuotteella ei ole palautus- tai vaihtooikeutta muuta kuin live-tapahtuman peruuntuessa. Tapahtumanjärjestäjä hoitaa mahdollisen rahan palauttamisen sillä NetTicket tilittää rahat ostoksesta tapahtumanjärjestäjälle. Mikäli tarvitset tapahtumanjärjestäjän yhteystietoja niin lähetä tätä koskeva tietopyyntö sähköpostitse info@netticket.fi osoitteeseen.Onko mahdollisuutta viestiä tapahtumanjärjestäjän tai artistien kanssa (Chat toiminto)
Kyllä. Suoratoistossa on mahdollista viestiä tapahtumanjärjestäjän tai artistien kanssa mikäli tapahtumanjärjestäjä on aktivoinut kyseisen option ja moderoi keskustelua.NetTicketin vastuu
NetTicket on vastuussa koodien myynnistä, toimituksesta sähköpostiin ja koodien toimivuudesta live.netticket.fi sivuston mediatoistimessa.NetTicketillä ei ole vastuuta videon tai suoratoiston laadusta, sillä NetTicket ei pysty vaikuttamaan tapahtumanjärjestäjän valitsemaan käytännön toteutukseen ja valittuun tekniikkaan.
Tapahtuman kuvaamisen ja äänittämisen hoitaa tapahtumanjärjestäjä tai hänen alihankkijansa, joka vastaa täysin video- ja äänituotannosta ja sen laadusta.
Myös suoratoistoissa tapahtumanjärjestäjä tai hänen alihankkijansa vastaa video- ja äänituotannosta ja sen laadusta sekä teknisestä siirtämisestä NetTicket Liveen.