Logga in eller skapa konto

Betala biljetterna

För att köpa biljetter i nätbutiken måste du logga in eller skapa ett NetTicket.fi -användarkonto.

Har du glömt lösenordet?

Har du inget användarkonto?

För att köpa biljetter i nätbutiken och få dem levererade till din e-post behöver du ett användarkonto hos oss.

Skapa nytt konto

eller

Köp utan att registrera

Köpkorgen

0 produkter • 0 €

Fortsätt handla

NetTicket Live - Vanliga frågor

Jag har smart-tv, Chromecast eller en AppleTV-enhet

Öppna smart-tv:ns webbläsare och gå till https://live.netticket.fi. Mata in biljettkoden som skickades till din e-post i samband med köpet och klicka sedan på Spela upp -knappen. NetTicket Live använder HTML och borde således fungera i alla webbläsare med stöd för javascript. Om det inte fungerar bör du uppdatera internetbrowsern i din smart-tv.

Chromecast kan användas genom att öppna https://live.netticket.fi med Google Chrome webbläsaren på din dator och mata in biljettkoden som skickades till din e-post i samband med köpet och klicka sedan på Spela upp -knappen. Sedan väljer du Cast-iconen samt till vilken enhet skärminnehållet skall delas. Användning av Chromecast med Apple-apparater fungerar inte utan tredje parts applikationer.

Med Apple mobiltelefoner och tabletapparater kan du välja att dubblera skärmen till Apple TV eller Apple AirPlay kompatibla smart tv:n.

Bärbara datorer kan kopplas direkt till TV:n med HDMI-kabel. För mobiltelefoner och tablet-apparater finns USB - HDMI eller Lighting - HDMI -adapters i de flesta affärer som säljer tillbehör till mobiltelefoner.

För mer information, se smart-tv:ns bruksanvisning eller diskutera saken med din IT-sakkunnig.

Jag vill testa om NetTicket Live fungerar i min enhet

Genom att klicka på länken nedan öppnas en presentationsvideo.

https://live.netticket.fi/watch/paperilippu-dcac74de26881a46b1b764b811881c47

Om uppspelningen av videon fungerar på din enhet kan du använda NetTicket Live för att se både inspelningar och direktsändningar.

Ingenting händer / Uppspelningen startar inte

Inspelningen är direktsändningen startar då du trycker på "Play" -knappen nere till vänster eller mitt på videorutan.

Inget ljud

Vid direktsändning kan ljudet vara automatiskt inaktiverat. Tryck på "Click to Unmute" i övre delen av videorutan för att aktivera ljudet.
Kontrollera även att enhetens ljudnivå är tillräckligt hög samt att vald ljuduppspelningsenhet är korrekt i dina inställningar.

Inspelningen eller streamen är av dålig kvalite eller den är hackig

Kontrollera att din internetanslutning är i skick eftersom överföring av video- och streammaterial kräver en bra internetanslutning. Med mobilapparater kan det framkomma hackig ljud och bild.

Bildkvaliteten är automatiskt bästa möjliga för internetkopplingen som är i bruk men ifall sändningen är hackig så kan du påverka kvaliteten från "kugghjulet" och Quality-valet.Välj istället för Auto ett lägre alternativ, börja från lägsta och prova sedan att förbättra bildkvaliteten.

Med testvideon https://live.netticket.fi/watch/paperilippu-dcac74de26881a46b1b764b811881c47 kan du kontrollera att allting fungerar gällande NetTickets tjänster.

Arrangören eller/och deras underleverantörer ansvarar för bild- och ljudinspelningen samt dess kvalite. NetTicket kan inte varken förbättra eller försämra denna kvalite på något sätt. All feedback gällande detta ska adresseras till arrangören.

Är du i behov av arrangörens kontaktuppgifter då kan du vara i kontakt medl oss på adressen info@netticket.fi så kan vi förmedla uppgifterna till dig.

Det bara ”rullar en ring” i skärmen

Mediaspelaren startar eller laddar in videoinnehåll till bufferten. Ofta hjälper det att trycka på ”Stopp”-knappen och starta på nytt om några sekunder.

Om detta dröjer länge eller händer ofta så är det ett tecken på att bufferten är tom pga. långsam internetuppkoppling eller hög belastning på din internetanslutning. Vimeo lagrar ca. 15 sekunder av videon i buffert för att minska eventuella avbrott i din dator, men ifall bufferten töms och ingen kontakt fås så ”rullar det i skärmen” tills Vimeo får kontakt med videomaterialet.

Bildkvaliteten är automatiskt bästa möjliga för internetkopplingen som är i bruk men ifall sändningen är hackig så kan du påverka kvaliteten från "kugghjulet" och Quality-valet.Välj istället för Auto ett lägre alternativ, börja från lägsta och prova sedan att förbättra bildkvaliteten.

Varifrån kan jag köpa koder?

I webshopen på  www.netticket.fi finns till salu en video eller en live-streamprodukt. Sök det evenemang som intresserar dig antingen med evenemangets namn,  arrangörens namn eller under Produkter för att se alla Live-stream- alternativ.

Jag har betalat men inte fått någon kod?

I samband med ett lyckat köp har koden och länken visats på din skärm och detta har även skickats till din e-post samt en bilaga som innehåller en kod med 10 eller 16 tecken. Kolla även din skräppost. 

Ifall du inte har fått koden kontakta oss på adressen info@netticket.fi. Meddela oss vilken produkt du har köpt samt ditt telefonnummer och e-postadress så skickar vi dig koden på nytt.

Jag har en kod men vet inte hur jag ska göra?

Gå till sidan https://live.netticket.fi och mata in den 10 tecken långa koden i rutan där det står biljettkod och tryck på "Spela upp". Ifall din kod är giltig så startar videon eller live-streamen.

Jag har fått en kod men den fungerar inte?

Kontrollera att du har matat in 10 tecken, varken mera eller mindre (säkraste sättet är att kopiera koden från PDF-filen och klistra in den i kod-rutan).
Ifall du skriver in koden så var noggrann med att inte blanda mellan en 1 (etta ) och I (stora i) och mellan 0 (noll) och O (stora o).

Jag har fått en kod men den visar fel video eller fel Livesändning

Skicka denna information till info@netticket.fi med dina kontaktuppgifter och till vilket evenemang du har köpt så korrigerar vi saken.

I rutan kommer "Din biljettkod är i användning på en annan enhet. Av rättighetsskäl kan en biljettkod endast användas på en enhet i taget."

Du har matat in koden på nytt i en annan enhet som gör att användningsrätten flyttas till en annan enhet och de tidigare enheterna får detta meddelande.

Stäng av samtliga webbläsarsessioner på alla enheter och starta om visningen så löses detta vanligtvis.

I rutan kommer det upp "Videons giltighetstid har upphört och den är borttagen från NetTicket Live"

Videon eller den direktsända evenemangets visningstid har upphört.

Oftast är de direktsända evenemangen till salu och kan ses i 7 dagar efter evenemanget och koden är giltig enligt följande alternativ x gånger/x timmar/x dagar/x dygn.

Arrangören bestämmer hur länge evenemanget är till salu och vad dess giltighetstid är. Om evenemanget har en giltighetstid på ett dygn så fungerar koden 24 timmar från att koden för första gången blev aktiverad.

Jag ångrar mig och vill inte ha koden eller jag är missnöjd med köpet

Produkten har ingen bytes- eller ångerrätt annat än om live-evenemanget annulleras. Arrangören återbetalar för ett annullerat evenemang eftersom Netticket redovisar och utbetalar köpen till arrangören.

Är du i behov av arrangörens kontaktuppgifter kan du vara i kontakt med oss på adressen info@netticket.fi så kan vi förmedla uppgifterna till dig.

Är det möjligt att chatta med arrangören eller artisten (med Chat)

Ja. Under streaming är det möjligt att kommunicera med arrangören eller artisterna om evenemangsarrangören har aktiverat detta alternativ och modererar diskussionen.

Nettickets ansvar

NetTicket ansvarar för försäljning av koder, leverans av koder till e-posten samt att koderna fungerar på live.netticket.fi sidornas inbäddade mediaspelare.

Arrangören sköter alltid om bild- och ljudinspelningen och NetTicket har inget ansvar gällande kvaliteten för inspelningen eller streamen.