NetTicket Live - Vanliga frågor

Varifrån kan jag köpa koder?

I webshopen på  www.netticket.fi finns till salu en video eller en live-streamprodukt. Sök det evenemanget som intresserar dig antingen med evenemangets namn, sök på arrangören eller under Produkter för att se alla Live-stream- alternativ.

Jag har betalat men inte fått någon kod?

I samband med ett lyckat köp har det blivit skickat till din e-post en bilaga som innehåller en kod med 10 tecken. Kolla även din skräppost. 

Ifall du inte har fått koden ska du informera oss om detta till oss på adressen info@netticket.fi. Meddela oss vilken produkt du har köpt samt ditt telefonnummer och e-postadress så skickar vi dig koden på nytt.

Jag har en kod men vet inte hur jag ska göra?

Gå till sidan https://live.netticket.fi och mata in den 10 tecken långa koden i rutan där det står biljettkod och tryck på "spela upp". Ifall din kod är giltig så startar videon eller live-streamen.

Jag har fått en kod men den fungerar inte?

Kontrollera att du har matat in 10 tecken, varken mera eller mindre (säkraste sättet är att kopiera koden från PDF-filen och klistra in den i kod-rutan).
Ifall du skriver in koden så var noggrann med att inte blanda mellan en 1 (etta ) och I (stora i) och mellan 0 (noll) och O (stora o).

Jag har fått en kod men den visar fel video eller fel Livesändning

Skicka denna information till info@netticket.fi med dina kontaktuppgifter och till vilket evenemang du har köpt så korrigerar vi saken. 

I rutan kommer "Din biljettkod är i användning på en annan enhet. Av rättighetsskäl kan en biljettkod endast användas på en enhet i taget."

Du har matat in koden på nytt i en annan enhet som gör att användningsrätten flyttas till en annan enhet och de tidigare enheterna får detta meddelande

I rutan kommer det upp "Videons giltighetstid har upphört och den är borttagen från NetTicket Live"

Videon eller den direktsända evenemangets visningstid har upphört

Oftast är de direktsända evenemangen till salu och till beskådande i 7 dagar efter evenemanget. Om evenemanget har en giltighetstid på ett dygn så har det gått mera än 24 timmar från att koden för första gången blev aktiverad.

Inspelningen är av dålig kvalite eller den är hackig

Arrangören eller/och deras underleverantörer ansvarar för bild- och ljudupptagningen samt dess kvalite. NetTicket kan inte varken förbättra eller försämra denna kvalite på något sätt. All feedback gällande detta ska adresseras till arrangören.

Är du i behov av arrangörens kontaktuppgifter då kan du vara i kontakt medl oss på adressen info@netticket.fi så kan vi förmedla uppgifterna till dig

Jag ångrar mig och vill inte ha koden eller jag är missnöjd med köpet

Produkten har ingen bytes- eller ångerrätt annat än om live-evenemanget annulleras. Arrangören återbetalar för ett annullerat evenemang eftersom Netticket redovisar och utbetalar köpen till arrangören.

Är du i behov av arrangörens kontaktuppgifter då kan du vara i kontakt medl oss på adressen info@netticket.fi så kan vi förmedla uppgifterna till dig

Är det möjligt att chatta med arrangören eller artisten (med Chat)

För tillfället är det inte möjligt på Netticket-live att chatta med artisten. Vi kan lägga till den möjligheten om så önskas i feedbacken.

Nettickets ansvar

NetTicket ansvarar för försäljning av koder, leverans av koder till e-posten samt att koderna fungerar på live.netticket.fi sidorna.