Kirjaudu sisään tai luo tili

Oletko unohtanut salasanasi?

Voidaksesi ostaa lippuja NetTicket.fi -kaupasta ja saadaksesi liput sähköpostiisi on sinun luotava itsellesi asiakastili.

Luo uusi asiakastili

Ostoskori

0 tuotetta • 0 €

Jatka ostoksia

Usein kysyttyä

Täältä löydät useiten kysytyt kysymykset lippujenostosta.

1. SALASANAT JA TILI

Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden salasanan?

Kohdassa missä kirjaudut sisään, löytyy linkki mistä voit tilata uuden salasanan sähköpostiisi. ”Oletko unohtanut salasanasi?" Napsauta tästä, niin lähetämme sähköpostiisi uuden salasanan.

Olen tilannut uuden salasanan, mutta en ole saanut uutta salasanaa sähköpostiin. Mitä teen?
Oletko tarkistanut myös roskapostin? Jos salasana ei löydy roskapostista, voit lähettää meille sähköpostia osoitteeseen info@netticket.fi, niin vaihdamme salasanan sinulle manuaalisesti ja lähetämme uuden sähköpostitse. 

En muista, onko minulla jo käyttäjätunnus. Miten selvitän sen?
Me voimme tarkistaa sen sinulle. Lähetätkö meille sähköpostia osoitteeseen info@netticket.fi, niin tarkistetaan, löytyykö sinun sähköpostisi asiakasrekisteristä. 

2. LIPPUJEN OSTAMINEN

Miten ostan liput?
1. Etusivulla löytyy haku ruutu, mistä voit hakea tapahtumaa, johon haluat ostaa liput. Siihen kirjoitat tapahtuman nimen. Jos et tiedä tapahtuman nimeä, voit hakea eri kategorioista; teatteri, musikaali, kesäteatteri jne. tai tapahtumajärjestäjäkategoriasta.
2. Kun olet löytänyt haluamasi tapahtuma, valitset oikean päivämäärän ja klikkaat ”Osta nyt”.
3. Seuraavasta kohdasta valitset lippujen lukumäärää ja lipputyypit. Lisäät lipun klikkaamalla ”+”.
4. Jos tapahtuman sali on numeroimaton, lisäät liput suoraan ostoskoriin. Jos sali on numeroitu, klikkaat seuraavaksi kohdasta ”valitse paikat” ja pääset näkemään salikarttaa ja valitsemaan paikat. Siniset ovat vapaana. Kun olet valinnut haluamasi paikat ne vilkkuvat sinisinä ja voit klikata kohdasta ”lisää ostoskoriin”.
5. Tämän jälkeen siirryt ostoskoriin ja tarkistat että kaikki tiedot ovat oikein ja jatkat klikkaamalla ”maksa liput”
6. Ennen kun pääset maksamaan liput, ohjelma pyytää, että kirjaudut sisään, rekisteröidyt asiakkaaksi tai sitten voit myös ostaa rekisteröitymättömänä.
7. Seuraavaksi valitset lippujen toimitustapaa. E-lippu vaihtoehto tarkoittaa, että liput lähetetään sinulle sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Jos valitset postlippu - vaihtoehtoa tulee 5 €:n lisämaksu ja liput lähetetään sinulle postitse. Lipun hintaan sisältyvä palvelumaksu on eriteltynä suluissa.
8. Tämän jälkeen valitset maksutapaa ja ”jatka”.
9. Yhteenvedosta näet mitkä liput olet valinnut, toimitusosoite ja summan. Jos kaikki näyttää olevan kunnossa, vahvistat tilauksen ja pääset maksamaan liput. Kun olet maksanut, palaa takaisin NetTicketin sivuille.
10. Kun olet suorittanut maksun, sinulle lähetetään liput sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Jos valitsit postilippu -vaihtoehdon, liput lähetetään sinulle postitse.

En ole saanut lippua.
Jos et ole saanut lippua sähköpostiin, se voi johtua siitä että sähköpostisi on täynnä tai tai liput ovat joutuneet roskapostiin. Jos lippuja ei löydy voit soittaa palvelunumeroomme 0600 399 499 niin tarkistamme sähköpostiosoitteenne ja lähetämme liput uudelleen. Kun valitset e-lipun liput lähetetään myös puhelimeen tekstiviestinä.

Haluan ostaa lippuja rekisteröitymättä.
Kun olet lisännyt liput ostoskoriin, klikkaat kohdasta ”Maksa liput”. Seuraavaksi pääset kohtaan ”Osta rekisteröitymättä” mihin täytät tietosi ilman että rekisteröidyt asiakkaaksi. Kun olet syöttänyt kaikki tietosi voit maksaa liput esim. nettipankin kautta. Kun maksu on suoritettu, lähetetään liput sähköpostiin sekä matkapuhelimeesi. 

3. LIPPUJEN VARAAMINEN

Haluan varata lippuja.
Jos haluat varata lippuja voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen info@netticket.fi tai puhelimitse numeroon 0600 399 499.  Voit myös varata liput suoraan teatterilta / tapahtumajärjestäjältä. Huomiothan että kaikkiin tapahtumiin ei voi varata lippuja.

Pystyykö varaamaan liput netin kautta?
Riippuu tapahtumasta. Tällä hetkellä lippuja voi varata Jyväskylän Huoneteatterin näytöksiin. Jos haluat varata muihin tapahtumiin ole yhteydessä meihin sähköpostitse osoitteeseen info@netticket.fi tai puhelimitse numeroon 0600 399 499.  Voit myös ottaa yhteyttä suoraan tapahtumajärjestäjään.

Miten lunastan netistä varaamaani liput?
Kirjaudut sisään ja kohdasta ”Tili”- ”Minun tili” näet mitkä liput sinulla on varattuna. Sieltä klikkaat ”maksa varaus”. Kun olet maksanut, liput lähetetään sähköpostiisi ja matkapuhelimeesi. Jos haluat noutaa liput myyntipisteistämme, se käy myös. Tästä löydät kaikki myyntipisteet: www.netticket.fi/myyntipisteet

Miten muutan varaukseni? 
Voit laittaa meille kaikki varaukseen liittyvät tiedot sähköpostitse osoitteeseen info@netticket.fi, niin muokkaamme varausta ja lähetämme uuden varausvahvistuksen sinulle sähköpostiin.

4. LIPPUJEN PALAUTUS JA VAIHTO

En pääse tapahtumaan. Voinko palauttaa liput?

Maksettuja lippuja ei vaihdeta eikä lunasteta takaisin.
Jos tapahtuma peruuntuu niin tapahtumanjärjestäjä ohjeistaa miten rahat maksetaan takaisin.
Lipun tapahtumapäivää voi vaihtaa 10€:n vaihtomaksua vastaan niissä tapauksissa jossa tapahtumanjärjestäjä sallii vaihdon ja tapahtumalla on useita esityksiä ja esitykseen on useampi päivä aikaa. Sähköpostiin toimitetaan maksulinkki jolla vaihtomaksu ja mahdollinen erotus maksetaan.
Osalla tapahtumia on myynnissä Joustolippu joka voidaan kerran vaihtaa toiseen esityspäivään ilman eri kustannusta. Lipun vaihdon voit suorittaa olemalla yhteydessä teatterin lipunmyyntiin.

5. KULTTUURISETELIT

Voinko maksaa liput e-Passilla?

Voit. Valitse maksuehdoista E-passi vaihtoehto. Huomioi että E-passi on henkilökohtainen, ja sillä voit maksaa vain yhden lipun. Kun maksat niin tarvitset kirjautumistunnukset E-passi -palveluun. Jos saldo ei riitä koko lipun hintaan niin ostaminen ei onnistu verkkokaupassa vaan joudut ostamaan lipun myyntipisteestä johon voit maksaa erotuksen.

Voinko maksaa liput Smartum-onlinella?
Voit. Valitse maksuehdoista Smartum vaihtoehto. Huomioi että Smartum-online on henkilökohtainen, ja sillä voit maksaa vain yhden lipun. Kun maksat niin tarvitset kirjautumistunnukset Smartumin palveluun. Jos saldo ei riitä koko lipun hintaan niin ostaminen ei onnistu verkkokaupassa vaan joudut ostamaan lipun myyntipisteestä johon voit maksaa erotuksen.

Voiko Eazybreakilla?
Voit. Valitse maksuehdoista Eazybreak vaihtoehto. Huomioi että Eazybreak on henkilökohtainen, ja sillä voit maksaa vain yhden lipun. Kun maksat niin tarvitset kirjautumistunnukset Eazybreak -palveluun. Jos saldo ei riitä koko lipun hintaan niin ostaminen ei onnistu verkkokaupassa vaan joudut ostamaan lipun myyntipisteestä johon voit maksaa erotuksen.

Voiko maksaa Edenred kortilla?
Voit. Valitse maksuehdoista Edenred vaihtoehto. Huomioi että Edenred-online on henkilökohtainen, ja sillä voit maksaa vain yhden lipun. Kun maksat niin tarvitset kirjautumistunnukset Edenred-palveluun. Jos saldo ei riitä koko lipun hintaan niin ostaminen ei onnistu verkkokaupassa vaan joudut ostamaan lipun myyntipisteestä johon voit maksaa erotuksen.

Voiko maksaa kulttuuriseteleillä?
Melkein kaikissa meidän myyntipisteissä voit maksaa kulttuuriseteleillä. Tästä löydät kaikki myyntipisteet: www.netticket.fi/myyntipisteet. Myyntipisteissä voit maksaa myös kulttuurietusovelluksien avulla.


6. PAIKAT / SALIKARTTA

Miten valitsen paikat?
Kun olet valinnut lippujen lukumäärän, klikkaat seuraavaksi mustaa ruutua ”Valitse paikat” ja pääset näkemään salikarttaa ja valitsemaan paikat. Siniset ovat vapaita. Kun olet valinnut haluamasi paikat voit klikata kohdasta ”varaa paikat”. 

Miksi paikkojen valinta ei onnistu?
Olethan valinnut yhtä monta paikkaa salikartassa, kun lippujen lukumäärä kohdassa? Jos sinulta puuttuu paikkoja, ”Lisää ostoskoriin” ruutu on harmaana ja et pääse eteenpäin.  Jos suljet paikkojen valinta ruudun rastista valitsemasi paikat eivät siirry ostoskoriin. Jos haluamasi paikat vielä näkyvät harmaina eikä niitä voi valita se johtuu siitä että et ole valinnut oikeaa katsomoa/ oikeita rivejä. Rivi tai katsomo valitaan ennen lippujen lukumärää.

7. TOIMITUSTAPA / PALVELUMAKSUT

Miksi lukee e-lipun kohdassa 0 € mutta loppusummassa 2 €?
E-lipun toimituskulu on sama kuin palvelumaksu. Eli E-lipun toimituskuluun sisältyy NetTicketin palvelumaksu. Kun palvelumaksu on laskettu lipun hintaan, E-lipun toimituskulu on 0 €. Loppusumma kohdassa tarkennetaan mistä kokonaissumma koostuu ja kuinka suuri osa on palvelumaksua ja ALV:n osuus. 

Miksi lipun hinta on 20 € mutta loppusumma 22 €?
Tässä tapauksessa lipun hinta on ilmoitettu meille ilman palvelumaksuja. Ja siksi palvelumaksu lisätään ostoksen loppu vaiheessa. 

Palvelumaksuja ei palauteta mikäli tapahtuma peruuntuu.

8. MAKSU / MAKSUTAVAT


Tilauksen maksaminen ei onnistu.
Tyhjennä ostoskori ja aloitat alusta uudelleen. Paina oikeassa yläreunassa ostoskoria ja poista liput. Sen jälkeen valitset tapahtuman, liput ja paikat ja kokeilet uudestaan.

Voiko maksaa luottokortilla? 
Kyllä, löydät VISA / Mastercard vaihtoehdot maksutavoista.

9. LAHJAKORTIT

Voiko verkkokaupassa maksaa lahjakortilla?
Verkkokaupassa voi maksaa kaikkin tapahtumiin Netticket.fi lahjakortilla. Tapahtumanjärjestäjän omalla lahjakortilla voi maksa vain kyseisen järjestäjän tapahtuman lippuja.
Verkkokaupassa käy maksuvälineenä VAIN sellaiset lahjakortit, joissa on 10 merkkiä pitkä lahjakortin Koodi (lahjakortissa lukee myös Koodi). 

Miten maksan lahjakortilla verkkokaupassa?
Kun valitsemasi liput ovat ostoskorissasi, kirjaudu sisään, tai osta liput rekisteröitymättä. Tämän jälkeen valitse lipuillesi haluamasi toimitustapa. Maksutapa -kohdassa valitse maksutapa, jolla haluat suorittaa ostoksesi, mikäli lahjakorttisi on pienempi kuin ostoksesi loppusumma. Jatka tämän jälkeen Yhteenveto -sivulle. Löydät NetTicket.fi lahjakortistasi koodin, jonka voit syöttää Lahjakortin koodi -kenttään.  Syötä Lahjakortin koodi -kenttään 10 merkkiä pitkä lahjakortin koodi.Jos lahjakortin arvo on suurempi kuin ostoksen suuruus, voit käyttää loput lahjakortista  myöhemmin. Voit käyttää useita lahjakortti -koodeja samassa tilauksessa. Mikäli lahjakorttisi on pienempi kuin ostoksesi loppusumma, siirry maksamaan ostoksesi loppuun aiemmin valitsemallasi maksutavalla hyväksymällä Tietosuojaseloste, ja painamalla Vahvista tilaus -nappia.
Voiko verkkokaupassa maksaa tapahtumanjärjestäjien omalla lahjakortilla.
Jos lahjakortissa on 10 merkkinen koodi niin tuo yleensä onnistuu. Lahjakorttia voi käyttää vain kyseisen tapahtumanjärjestäjän tapahtumiin.

Miten ostan lahjakortin?
Valitset kohdasta valikko (kolmet viivat) ”Lahjakortit” ja sieltä haluamasi Netticketin tai tapahtumajärjestäjän lahjakorttia. Sen jälkeen valitset lahjakortin toimitustavan ja haluamasi summan ja klikkaat ”Lisää ostoskoriin” ja paina ”Kassalle”. Ennen maksua, sinun tulee kirjautua tai rekisteröityä asiakkaaksi, rekisteröimättömänä et voi ostaa lahjakorttia. Kun olet suorittanut maksun, meille tulee tilaus, ja lähetämme sinulle lahjakortin postitse tai sähköpostitse pdf-muodossa. Jos haluat että lahjakortti lähetetään toiseen osoitteeseen, kun omaasi, voit ostoksen jälkeen lähettää meille sähköpostia osoitteeseen info@netticket.fi ja ilmoittaa meille mihin haluat, että lahjakortti lähetetään.

Huomaa että useilla teattereilla on myynnissä sekä postitse toimitettavia "tavallisia" lahjakortteja sekä sähköisesti toimitettavia PDF-lahjakortteja jotka toimitetaan sähköpostiin. Valitse siis heti alussa oikea tuote.

10. MUUTA

Voiko netistä ostaa avustajalippu?

Netissä ei ole mahdollisuutta ostaa avustajalippua. Ota yhteyttä tapahtumajärjestäjään, tai soita meidän palvelunumeroon 0600 399 499. Avustajalippu ei ole aina ilmainen vaan tapahtumanjärjestäjä voi periä lipusta maksun omien sääntöjensä mukaisesti.

Miten ostan pyörätuolipaikan?
Pyörätuolipaikat eivät ole myynnissä nettikaupassa. Suosittelen että olet tapahtumajärjestäjään yhteydessä ja varaatte liput heidän kautta.

Minulla on 1-2 vuotias sylilapsi, pitääkö hänelle ostaa lippu erikseen?
Ole yhteydessä tästä tapahtumajärjestäjään. Yleensä on niin, että jos lapsi haluaa/tarvitsee oman paikan, lapselle pitää ostaa oma lippu, mutta jos lapsi istuu sylissä koko esityksen ajan niin lapsi ei tarvitse omaa lippua. Jotkut järjestäjät haluavat tietää turvallisuussyistä montako on tulossa, vaikka sylilapselle ei ole omaa lippua. 

Mikä on lapsilipun ikäraja?
Riippuu tapahtumasta. Yleensä lapsilipun ikäraja on noin 15 v. 

Ohjelma ei anna valita lippujen määrää?
Tämä tarkoittaa, että tapahtuma on valitettavasti loppuunmyyty.

Puhelimeeni tuli mobiililippu, jota en ole tilannut? 
Lähetä meille sähköpostia tästä, osoitteeseen info@netticket.fi, niin voidaan tarkistaa mistä varauksesta on kyse. Olemme yhteydessä uudelleen sähköpostitse. 

Haluaisin varata ryhmälle lippuja?
Joissakin tapahtumissa on ryhmäliput myynnissä nettikaupassa. Jos kyseisessä tapahtumassa ei ole ryhmälippua myynnissä netissä, ole yhteydessä suoraan tapahtumajärjestäjään ja varaa heidän kautta. Teatterit hoitavat ryhmämyynninsä itse. 

Liput näyttävät olevan loppuunmyytyjä, onko mitään mahdollisuutta saada peruutuspaikkoja?
Voit olla yhteydessä suoraan teatteriin/tapahtumajärjestäjään peruutuspaikoista. NetTicket ei ylläpidä jonotusjärjestelmää.

Mitä tarkoittaa ”Et voi jättää yksittäisiä tyhjiä paikkoja.”? (EI KÄYTÖSSÄ COVID-19 AIKANA)
Meillä on hajapaikkojen esto päällä, joka tarkoittaa sitä, että yksittäisiä paikkoja ei saa jättää väliin. 

Haluan tapahtuman teille myyntiin, miten toimin?
Tämän linkin kautta, www.netticket.fi/tapahtumanjarjestajalle, saat enemmän tietoja, miten meille saadaan tapahtuma myyntiin. Kun olet lukeneet nämä läpi, voit täyttää tapahtumajärjestäjäsopimuksen ja tapahtumasopimuksen ja lähettää ne meille info@netticket.fi osoitteeseen. Lähetä myös lyhyt tapahtumakuvaus ja kuvat. Olemme teihin tapahtuman syöttäessä yhteydessä sähköpostitse.